خدمات, تعمیرات ساید بای ساید

تعویض فیلتر آب ساید بای ساید

تعویض فیلتر آب ساید بای ساید

تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید برای حفظ کیفیت آب آشامیدنی امری ضروری است و باید در موعد مقرر اقدام به تعویض فیلتر آب یخچال خود نمایید. اگر می خواهید بدانید که هنگام تعویض و نصب فیلتر یخچال لازم است با کجا باید تماس حاصل نمایید یا بعد از تعویض فیلتر ساید خود باید چه اقداماتی را انجام دهید، به مطالعه این مقاله بپردازید.

تعویض فیلتر آب ساید بای ساید برای خیلی از افراد کار مشکلی است و خیلی ها هم با آموزش های موجود در اینترنت این کار را خودشان در خانه انجام می دهند. از سالی که یخچال های ساید بای ساید تولید شدند فیلتر آب نیز پایش را به بازار ایران باز کرد. تقریباً تمام یخچال های ساید بای ساید که امروزه تولید می شوند دارای فیلتر آب هستند. آب شیر آب به وسیله شلنگ ها ظریف به یخچال می رسد وهم برای تکه های یخ و هم آب آشامیدنی فیلتر می شود. نوع فیلتر آبی که در یخچال ها به کار رفته است با توجه به مدل دستگاه متفاوت است. آیا تا به حال به این موضوع  فکر کرده اید که فیلتر آب یخچال خود را هر چند وقت یک بار باید عوض کنید؟ منبع آب تمیز برای سلامتی شما ضروری است. آبی که شما در طول روز در حال استفاده کردن از آن هستید، مواد معدنی سنگین، باکتری ها و سایر آلاینده ها را در مسیر انتقال به خانه شما به خود می گیرد.

همه ما می دانیم که آب آشامیدنی دارای آلاینده ها و رسوبات بسیاری است. برای صحت این موضوع کافیست تا فیلتر قدیمی را تکان دهید و صدای سنگ و رسوبات را از داخل آن بشنوید. در این مقاله می خواهیم کامل به فیلتر آب ساید بای ساید و زمان تعویض و نحوخ تعویض آن بپردازیم.

فیلم آموزشی درباره ی زمان تعویض فیلتر آب ساید بای ساید

زمان تعویض فیلتر یخچال های ساید بای ساید

در یخچال ها چراغ قرمزی برای فیلتر ها قرار داده شده است. هنگامی که این چراغ روشن می شود می خواهد به شما اطلاع دهد که زمان تعویض فیلتر رسیده است. در صورتی که چراغ یخچال شما روشن شد اصلا نگران نباشید چرا که روشن شدن آن به این معنا نیست که شما باید در همان لحظه فیلتر را تعویض کنید بلکه این چراغ فقط برای این که به شما از مدتی قبل اطلاع دهد، پیش از این که ظرفیت فیلتر تکمیل شود، روشن خواهد شد.

این موضوع اغلب بعد از پنج و یا شش ماه پس از نصب فیلتر اتفاق خواهد افتاد. به بیانی دیگر عمر مفید این فیلتر ها پنج تا شش ماه می باشد. اگر ترجیح می‌دهید که این چراغ  قبل از تعویض فیلتر خاموش شود، می‌توانید از گزینه Filter Reset  استفاده کنید. برای این منظور سه ثانیه دکمه را فشار دهید تا خطای موجود برای خرابی فیلتر از صفحه نمایشگر محو شود.

انواع فیلتر بیرونی ساید بای ساید

اگر بخواهیم در خصوص انواع فیلترهای ساید بای ساید موجود در بازار صحبت کنیم ابتدا باید بدانید که این فیلترها توسط کشور تایوان،چین و ایران ساخته و در بازار ایران موجود می باشد اما به غیر از کشور سازنده متریال به کار رفته در این فیلترها نیز بسیار متفاوت می باشد و بستگی به نیاز مشتری خریداری و نصب می گردد که در ادامه در خصوص انواع این فیلتر ها و آموزش نصب فیلتر ساید بای ساید در انواع مختلف توضیحات جامع و کاملی داده ایم:

فیلتر کربن اکتیو

این فیلترها به عنوان اولین نوع فیلتر بیرونی ساید بای ساید تولید شده و همانطور که از اسمشان پیداست در داخل آن ها از کربن برای از بین بردن بوی بد آب استفاده شده است.

بستگی به میزان کربن و درشت و ریز بودن کربن های به کار رفته و همچنین کیفیت متریالی که در این نوع فیلترها استفاده می شود قیمت این فیلترها محاصبه میشود،به طور کلی در اغلب ساید بای سایدها این فیلتر ها در بیرون یخچال نصب شده اند و جزو محبوب ترین نوع فیلترها می باشند که در آموزش تعویض فیلتر ساید بای ساید به چگونگی تعویض این فیلترها نیز اشاره نموده ایم.

فیلتر پلی پروپیلن(پپه)

این نوع فیلترها برای از بین بردن جرم و زنگ آب موجود در آب اکثرا در مناطقی که جرم زیادی در آب دارند کاربرد دارد،و با استفاده از الیافی همانند پنبه آب را از خود عبور داده و اجازه ورود زنگ آب را به آب مصرفی نمی دهند.

این فیلترها در دستگاه های تصفیه آب خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرند و در مرحله اول ورودی آب دستگاه تصفیه آب خانگی نیز کاربرد دارند که در سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی نیز تعویض این فیلتر از تمامی فیترها زودتر می باشد.

فیلتر مینرال

برای اضافه نمودن املاح مورد نیاز بدن به آب این فیلترها نیز در بیرون ساید بای ساید قابل نصب می باشند،این فیلترها برعکس فیلترهای کربن و پپه چیزی از آب را جذب و فیلتر نمی کنند و خودشان به آب املاح مورد نیاز بدن را اضافه می نمایند.

معمولا در شرایطی که مصرف کننده تمایل دارد تا فیلتری علاوه بر کربن و پپه در بیرون ساید بای ساید خود نصب نماید این فیلتر را به فیلترهای قبلی اضافه می نمایند.

فیلتر دو منظوره

این فیلترها ترکیبی از فیلترهای کربن اکتیو و پپه می باشند که در برخی از مدل ها پپه در دور فیلتر کار گذاشته شده و کربن در وسط فیلتر قرار دارد و در برخی دیگر فیلتر شفاف بوده و دو نصف شده است و ورودی آب قسمت پپه می باشد و خروجی آن قسمت کربن می باشد که اصطلاحا مرحله دو نامیده می شود در آموزش نصب فیلتر ساید بای ساید این مدل ها با سایر مدل ها تفاوتی نمی باشد.

فیلتر سه منظوره

این فیلترها علاوه بر پپه و کربن مینرال را هم در خود جای داده اند و همانند همان فیلترها و به صورت فشرده به سه تکه تقسیم شده اند که بالاترین درجه فیلتراسیون آب شهری را دارا می باشند.

این فیلترها معمولا تایوانی بوده و قیمت نسبتا بالاتری در برابر فیلترهای معمولی دارند اما از لحاظ کیفیت در قیاس با فیلترهای معمولی بازدهی بهتری در خروجی آب دارا می باشند.

 

انواع فیلتر داخلی یخچال ساید بای ساید

برخی از یخچال های ساید بای ساید علاوه بر فیلتر خارجی دارای فیلتر داخلی نیز هستند. فیلترهای داخلی یخچال ساید بای ساید از انواع مختلفی می باشند که بستگی به برند یخچال این فیلترها دارای اشکال گوناگون می باشند و در جاهای مختلف یخچال ها نصب می شوند.

 

 

 

 

عوارض تعویض نکردن فیلتر آب یخچال ساید بای ساید

هر وسیله ای تا زمان مشخصی کارآیی دارد و فیلتر آب نیز از این قاعده مستثنا نیست. عدم تعویض فیلتر یخچال عوارضی در پی خواهد داشت که عبارت اند از:

  • تصفیه نشدن آب

بعد از پایان عمر مفید فیلتر و عدم تعویض آن، مسلما دیگر عمل تصفیه آب  را انجام نخواهد گرفت و می توان گفت قرار گرفتن فیلتر بر سر مسیر آب در این صورت کاملا بیهوده است.

 

  • فاسد شدن مواد موجود در فیلتر

امکان فاسد شدن مواد موجود در فیلتر آب در طولانی مدت و عدم تعویض آن وجود دارد. این مورد موجب می شود تا آبی که مصرف می کنید سمی شده و شما دچار مسمومیت شوید.

  • مسدود شدن مسیر آب

در صورتی که پس از مدتی مشاهده کردید که فشار آب خروجی کم شده است، این امر نشانه ای است برای مسدودی مسیر آب توسط رسوبات موجود در فیلتر.

  • سوختگی یخ ساز یخچال

عدم تعویض فیلتر موجب تجمع رسوبات و در پی آن مسدودی لوله های یخ ساز شده و در نتیجه سوختگی یخ ساز رخ خواهد داد. همانطور که می دانید یخ ساز ها قطعات حساسی با قیمت بالا هستند. بنابراین تعویض به موقع فیلتر انتخاب بهتری است.

 

نحوه تعویض فیلتر یخچال

توجه داشته باشید چراغ فیلتر تنها سنسور زمانی است و نه آزمایشگاه تصفیه آب، چراغ فیلتر هر شش ماه یکبار تذکر تعویض فیلتر می دهد. حتی گاهی سنسور کار نمیکند و تا سالها روشن نمی شود. به خاطر داشته باشید در هر صورت بدون توجه به روشن شدن یا نشدن چراغ، فیلتر را پس از حداکثر یک سال تعویض بفرمایید.

۱- برای تعویض فیلتر ابتدا یک ظرف برای خالی کردن آب شلنگ تهیه کنید.
۲- در قدم بعدی آب شیر را از ورودی ببندید.
۳- به دوسر آزاد لوله نیاز داریم:
  • چنانپه قبلا فیلتر بیرونی داشته اید واشر قرمز را با انگشت شصت بگیرید و دو سر لوله را بیرون بکشید.
  • و چنانچه نداشته اید لوله را با قیچی تیز ببرید.
۳. فیتینگ ها را داخل فیلتر قرار داده و محکم می کنیم.

ریست فیلتر یخچال ساید

پس از تعویض فیلتر تصفیه اب بیرونی یا داخلی یخچال ها برای خاموش شدن جراغ تعویض فیلتر باید ریست انجام شود.

طریقه ریست فیلتر یخچال

در صورت وجود دکمه reset filter بر روی صفحه نمایش یخچال باید آن را ۳ ثانیه نگه دارید.
اگر روی نمایشگر یخچال دکمه ای شبیه به یک دایره و نقاطی درون آن مشاهده کردید، آن را سه ثانیه نگه دارید.
به منوی اصلی یخچال رفته و گزینه ریست فیلتر را انتخاب نمایید.
با نگهداری برخی از دکمه ها به همراه دکمه خاموش/روشن می توانید فیلتر را ریست کنید.

اگر تعویض فیلتر یخچال برایتان کار سسختی است براحتی می توانید با امور مشتریان ما در درخشان سرویس تماس گرفته و درخواست تعویض فیلتر ساید خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *